Notícies


El Congrés mundial de turisme de neu i muntanya debat sobre com compaginar la nova oferta amb la sostenibilitat

Oferir experiències noves i de qualitat als turistes però sense fer malbé els recursos naturals. Aquest és el gran repte que afronta el turisme de muntanya segons es desprèn de les conclusions de la jornada del matí del Congrés mundial de turisme de neu i muntanya. Els ponents han parlat dels diferents tipus de turistes de muntanya que hi ha i de definir bé les activitats per a cada sector, perquè són públics molt diferents entre si i cal segmentar l’oferta. En aquest sentit, el consultor de LHM Conseil, Willy Fux, ha assegurat que la clau per incrementar el nombre de visitants és tenir en compte els diferents segments de mercat, ja que hi ha experts de la muntanya que busquen emocions fortes i també altres perfils que prefereixen passejar i disposar de tots els serveis i infraestructures per no haver de fer esforços. L’altre gran repte és el d’aconseguir que vinguin més visitants però mantenint unes instal·lacions sostenibles i sense fer malbé els recursos naturals. Segons els ponents, cal diferenciar clarament entre dos tipus de visitants: els apassionats per la muntanya, esportistes, que són molt fidels a aquest tipus concret de destinacions i que a més acostumen a interaccionar amb els locals, i els que no sempre van a destinacions de muntanya. Han explicat que cal dividir bé entre aquests dos públics i crear-los experiències específiques, perquè és difícil que els uns se sentin interessats per les activitats dels altres. Durant aquesta segona jornada també s'ha donat a conèixer l'experiència de destinacions d'Eslovènia, Finlàndia o Argentina, i s'han presentat els objectius d'entitats com Caldea-Inúu, Andorra Turisme i Andorra Desenvolupament i Inversió. Imma Jiménez, directora de l'Agència Econòmica Andorra Desenvolupament i Inversió, explica a la segona jornada del Congrés mundial de turisme de neu i muntanya, les seves iniciatives: clústers, turisme mèdic i esportiu i relació entre iniciativa pública i privada.  Enric Torres, d'Andorra Turisme, ha destacat, per la seva banda, que el país és una gran destinació d'estiu amb una àmplia oferta.